Antwerpse Havenpijl – Yvonne Reynders Classic

2017 zal ingaan als het jaar van Yvonne Reynders, de zevenvoudige wereldkampioene de pionier van het Dames Wielrennen heeft dit dubbel en dik verdiend

.
Omstreeks 13.00 uur kwamen de 146 renners zich voorstellen aan de in grote getale opgekomen menigte van supporters. Sinds een aantal jaren wordt de start en aankomst gegeven in de Merksemse Nieuwdreef, het dienstencentrum is de ideaal gelegen plaats om in te schrijven en naderhand nog na te praten. Twee grote rondes en daarna nog eens 6 plaatselijke rondes.

KLIK OP FOTO VOOR ALBUM

We melden toch ook één spijtig ongeval waarbij een Nederlandse renner ongelukkig tegen een stilstaande wagen reed en moest opgenomen worden in het Jan Palfijn ziekenhuis.
Al snel wisten 18 renners te ontsnappen en hier zou de winnaar uit komen, dat zagen de vele supporters. Er was opmerkelijk meer volk dan andere jaren en het goede weer zal daar waarschijnlijk wel een rol in spelen. Van de 18 ontsnapten waren er in de twee laatste rondes nog eens vijf die nog wat sneller wilden gaan en zij wisten de tours spannend te houden. Harry Tanfield, Christian Railenu, Arvid De Kleijn, Arvid Livyns en Jacop Scott.

16 pagina's mer exlusief een gesprek met Yvonne Reynders
Lees hier de Havenpijl special

De wedstrijd verliep verder zonder incidenten, het was een snelle wedstrijd en zoals verwacht passeerden ze rond de klok van 14.00 uur voor de eerste maal terug langs de start voor twee grote rondes en rond 15.00 uur begonnen ze aan de plaatselijke rondes. Ook langs het parcours mogen we spreken van grote belangstelling. De horeca van Merksem mag tevreden zijn. Op vele plaatsen zagen we de bewoners nog eens op straat “kamperen” en bijpraten met voorbijgangers en buren. Dit is helaas geen alledaags zicht.

De laatste ronde was toch wel spannend, het peloton had de strijd opgegeven en bleef op afstand, dus de strijd barste los tussen de vijf ontsnapten.

De Kleijn: “ik was voorbereid op een massaspurt, maar eenmaal we met vijf voorop reden zat ik in de goede vlucht. Ik ging als tweede de laatste bocht in en had nog genoeg energie om een extra trap te geven die mij de eerste plaats bezorgde”.

 

Pin It on Pinterest