Koop een brood ten voordele van ‘Supporters voor G-sporters’

G-sport Vlaanderen vzw, het kenniscentrum voor G-sport, lanceert in samenwerking met Zeelandia, producent van bakkerijgrondstoffen, een nieuw brood ten voordele van het goede doel bij de warme bakker: het G-brood. Per verkocht exemplaar gaat er zeven eurocent naar de campagne ‘Supporters voor G-sporters’, een initiatief om meer middelen te verzamelen voor aankoop van aangepaste sportmaterialen voor sporters met een handicap. Dit bedrag wordt overhandigd aan sportclubs, instellingen, zorgcentra en scholen. Acteurs ex ex-bakkers Jan Van Looveren en Peter Thyssen zetten hun schouders mee onder het G-brood. Momenteel nemen 300 bakkers over heel Vlaanderen deel aan de actie, goed voor nu al 40 000 verkochte G-broden. Een overzicht van de deelnemende bakkers vind je op

 www.supportersvoorgsporters.be/g-brood.

G-sport Vlaanderen vzw wil personen met eender welke handicap duurzaam aan het sporten en bewegen krijgen want ook met een fysieke of verstandelijke beperking, als je blind of doof bent of met een psychiatrische kwetsbaarheid sukkelt, verdien je alle kansen om te sporten. Met de lancering van het G-brood wil G-sport Vlaanderen vzw iedereen de gelegenheid geven om G-sport een duwtje in de rug te geven.

 

Christian Van Strydonck, CEO van Zeelandia: ‘Vanuit ons bedrijf hebben we al vele jaren een warm hart voor G-sport. We kwamen op het idee om een brood te ontwikkelen waarbij we G-sport meteen letterlijk tot op de ontbijttafel konden brengen. Het resultaat is een haverzemelenbrood: lekker, gezond en een brood dat je bij wijze van spreken elke dag kan eten. We zijn dan ook heel trots dat we hiermee G-sport vooruit helpen en vooral dat we bakkers mee kunnen stimuleren om een goed doel te steunen. Want alle sneetjes helpen.’ Het G-brood wordt verkocht in een speciaal ontworpen broodzak waarmee je meteen ook de oproep krijgt om supporter te worden voor G-sport.

Bakkerij Lehaen uit Bree is één van de deelnemende bakkers. Zaakvoerder en bakker Alex Lehaen: ‘In onze naaste omgeving kennen we personen met een verstandelijke beperking. Het spreekt voor zich dat we graag dit goede doel willen steunen. Het campagnegezicht van het G-brood is Kris Winters, iemand met het syndroom van Down. We hebben hem meteen gevraagd of hij op zaterdag 21 april van 8u30 tot 10 uur een acte de présence wil komen geven in onze bakkerij aan de Stationswal en daarna in onze andere vestiging in de Dorpsstraat in Opglabbeek en dit tot twaalf uur. Voor ons is Kris alvast een mooie ambassadeur voor het G-brood en voor personen met een handicap in het bijzonder.’ Acteurs Jan Van Looveren en Peter Thyssen, allebei niet toevallig ex-bakkers, zetten graag mee hun schouders onder het initiatief van het G-brood. Je kan hen vanaf maandag 23 april horen in een radiospot waarin ze het mee promoten.

‘Supporters voor G-sporters’ kan rekenen op de steun van bedrijven die sociaalmaatschappelijk ondernemen hoog in het vaandel dragen. Pidpa, Total, BASF Antwerpen, Sportoase, Zeelandia, Rezinal, Vlaams en Neutraal Ziekenfonds, Idemasport, Ravago Logistics, A Concept Interium en Media Comm behoren tot deze sportieve en geëngageerde partners. Meer informatie over ‘Supporters voor G-sporters’ vind je op supportersvoorgsporters.be. (EM)

Pin It on Pinterest